Att ångra sig

Jag har ofta tänkt att jag gärna skulle vilja göra om mitt liv, jag har önskat det så mycket att det nästan gjort ont i mig. Jag har ångrat och ältat flera av mina val, men särskilt ett som kom och kommer att påverka mig resten av mitt liv. Jag skulle dock vilja berätta om en dröm jag hade för några veckor sedan som verkligen har satt snurr på mina tankar.
I drömmen fick jag gå tillbaka till när jag var 17-18 år, jag fick helt fria tyglar att göra om mitt liv. Jag skulle slippa all smärta, all ångest och allt som hänt. Jag hade fortfarande vetskapen om mitt liv som det ser ut idag men jag fick helt enkelt chansen att starta på nytt, så som jag så länge trott att jag önskat.
Det enda jag tänkte på var att jag ville tillbaka till det jag har idag, jag ville ha min Casper (såklart), min man, hästar, vart jag bor osv. Och jag ville tillbaka så mycket...
I drömmen försökte jag minnas tillbaka hur jag hade agerat i varje situation som dök upp - allt för att komma tillbaka till där jag är idag. Jag var alltså beredd att uppleva precis allt IGEN, som gjort så ont i mig att jag önskat att jag fått starta om, bara för att få det jag har idag. Det var en ganska sjuk känsla när jag vaknade men oj vad den satte igång mina tankar.
 
Jag ville bara säga det. Ibland tror man att man vill något fastän det kanske inte alls är vad man önskar sig. Man ska vara försiktig med vad man önskar sig, har jag hört förr. Inte förrän nu förstår jag innebörden fullt ut. Allt tack vare denna dröm som kändes så verklig.
The doctrine of the soul | |
Upp