= X

Jag började fundera på en sak.. tänk alla människor man mött genom livet, en del har man stått väldigt nära och andra mer ytliga bekantskaper. Idag finns många av dem inte kvar i ens liv, och på många sätt är det ganska trist. Det är ändå få människor jag tidigare valt i mitt liv som jag "ångrar" eller hur man ska uttrycka det. Jag brukar helt enkelt välja en människa för att jag gillar dem, det finns såklart gånger man kanske varit lite för snabb att välja men då har man sällan haft mer med dem att göra efter någon vecka.
Jag pratar egentligen om gamla vänner och pojkvänner. De flesta av mina tidigare pojkvänner har blivit bra vänner till mig än idag. Man gör liksom slut på kärleksrelationen av en anledning men ofta har vi ändå trivts i varandras sällskap och haft roligt tillsammans. Det är kärleken som inte funnits där tillräckligt mycket. Men jag skulle nog säga att en del av dem är en av de bästa vänner just pga att de faktiskt vet det mesta om en och känner en på ett sätt en vän aldrig kommer göra.
Många, särskilt nya flickvänner brukar ha svårt med tidigare tjejer. Och alltid är det för att de känner sig hotade såklart. Jag har själv känt mig hotad av vissa tidigare flickvänner mina pojkvänner haft. Dock är det sällan men det har hänt, främst under tonåren. Konstigt nog. Men sen finns det gånger även jag blivit bra vän med ens pojkväns ex, det låter kanske konstigt men vi har haft jäkligt kul tillsammans. Jag har dock ganska grov humor och är väl inte den mest finkänsliga personen 😅 man behöver inte ta saker så himla allvarligt egentligen. 
Jag säger detta då jag vet att det finns människor som anser att man inte kan vara kompis med sina ex. Det finns väl egentligen inget rätt eller fel, man ska ju göra det som känns bäst för en själv. Det viktiga är väl bara att man inte väljer åt andra vad de ska göra.
The doctrine of the soul | |
Upp